Hírek


Új

2015-06-01 Nemzetközi gépjárművezetőket keresünk, kiemelt feltételekkel és bérezéssel, hosszútávra

NEMZETKÖZI szállítmányozással foglalkozó, szigetszentmiklósi cég 40 tonnás nyerges szerelvényre nemzetközi gyakorlattal, ponyvás és/vagy hűtős tapasztalattal rendelkező, LEINFORMÁLHATÓ, hosszú távú együttműködésre gépkocsivezetőt keres uniós munkára azonnali kezdéssel, jó feltételekkel! Jelentkezni emailben fényképes önéletrajz elküldésével lehet vagy telefonon H-P-ig 09-16h között a +36306588309-es telefonszámon.

Részletek: - 4 hét kint tartózkodás, 5. héten hazajövetel, 3-4nap itthon, ismét kiindulás (hétfőn haza - péntek ki, kedden haza - hétfőn ki) - relációk: Németország, Ausztria, Olaszország, Benelux, Franciaország, Spanyolország és Skandinávia, hűtőn Anglia is - 561/2006EK rendelet maximális betartása - saját szerelvény, nincs váltás, nem kell kipakolni amíg itthon pihenőzik, szigetszentmiklósi indulás és érkezés - francia-spanyol, olasz, cseh, német, osztrák box post pay (nincs go-box töltögetés) - fedélzeti kommunikációs eszköz GPS-el, céges hitelkártya, tankolókártyák, céges mobiltelefon - fiatal, megkímélt, szervizelt járműpark főleg Mercedes Actros 1844, Daf 460 (átlegéletkor 0-2 év), uniós munkavégzésre felszerelve - KRONE CODE XL-es ponyvás pótkocsik és KRONE és SCHMITZ SLX300-as aggregáttal szerelt normál illetve válaszfalas hűtőpotok (átlagéletkor 0-2év) - FIX megbízói kör, magyarnyelvű diszponálás - őrzött telephely a személyautóknak - kiszámítható fizetés (NAPIDÍJAS rendszer), lojális és korrekt vezetőség - havi bruttó kereset 450-600 ezer Ft

2015-01-19 Német minimálbér 2015

Külföldi sofőrökre is kötelező lesz a 8,5 eurós német minimálbér!

Külföldi sofőrökre is kötelező lesz a 8,5 eurós német minimálbér Január elsejétől 8,5 euró lesz egy alkalmazottként dolgozó sofőr minimálbére Németországban. A változás bennünket is érint: a németek értelmezése szerint ugyanis a minimálbér mindenkire vonatkozik, aki munkát végez az ország területén. Arra a sofőrre is, aki nem német cégnél dolgozik, de Németországból indul, németországi lerakó a célja, vagy csak áthalad az ország területén. Németország tavasszal döntött arról, hogy mindenkire kötelezően bevezeti az országban a minimálbért. Eddig ilyen a németeknél nem volt. A kötelező legkisebb bér 8,5 euró lesz 2015. január elsejétől (átszámítva 2600 forint körül). Ez minden területre, minden iparágra vonatkozik. A minimálbér egységes, bármilyen szakmában dolgozik valaki alkalmazottként (tehát önálló vállalkozókra nem vonatkozik!). Erről már a tavaszi döntés óta lehet tudni. Az igazi meglepetést most az a német értelmezés hozza, hogy kire is vonatkozik a minimálbér kötelezettsége? Német jogi szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy a minimálbért minden olyan alkalmazott számára ki kell fizetni, aki csak egy rövid időre is német területen dolgozik. A fuvarozással kapcsolatban ez a kérdés egyáltalán nem egyértelmű. Mit jelent az, hogy német területen dolgozik? Abban nincs is vita, hogy ide tartozik az a sofőr, aki német cég alkalmazottja. De mi a helyzet a Németországban tevékenykedő külföldi cégekkel? Vállalkozások számára az EU egyik alapvető joga a határon átnyúló szolgáltatások lehetősége. Magyar cég dolgozhat Bécsben és Párizsban is, csak be kell tartani az adott országra vonatkozó szabályokat. Egy építőipari cég például úgy vállalhat munkát Ausztriában, ha bejelentkezik az osztrák gazdasági kamaránál. A kint dolgozó magyar munkások magyar szerződéssel rendelkeznek, de meg kell kapniuk az osztrák szabályoknak megfelelő bért. Hasonló helyzetet teremtenek most a németek is. Ha egy fuvarozó vállalkozás kabotázsfuvart vállal Németországon belül, akkor az erre a fuvarra alkalmazott sofőrnek a német bért kell megadnia januártól. A német jogi értelmezés azonban ennél is tovább megy. A törvény értelmezése szerint a minimálbér olyan dolgozók esetében is érvényes, akik nem rendelkeznek német állampolgársággal, de átmenetileg Németországban tevékenykednek egy külföldi székhelyű munkáltató alkalmazásában. A németek szerint minden más munkajogi kérdésben ilyenkor a küldő ország munkajoga érvényesül, a bér kérdésében viszont a német szabályokat kell betartani. A német álláspont szerint így az is német területen végzett munkának minősül, ha a felrakó vagy lerakóhely Németországban van, vagy csak egyszerűen áthajt a sofőr az ország területén. Tehát nem csak a kabotázsra, hanem a Németországot érintő minden nemzetközi szállításra is a német minimálbér szabályait kell alkalmazni. Azokra az órákra, melyeket a sofőr Németországban tölt el, meg kell adni számára a német minimálbért. A helyzet egyáltalán nem egyértelmű, ma még senki nem tudja, hogy akkor pontosan kinek mi is lesz a feladat ezzel kapcsolatban. A német jogi szakvélemény szerint is a helyes gyakorlatot majd csak a bíróságok fogják kialakítani. Egyelőre ők sem tudják megmondani, hogy ezt hogyan kell majd adminisztrálni, kell-e valamit bejelenteni. Egyelőre nehéz elképzelni, hogyan fog mindez működni. Ha egy autó délután 2-kor belép az ország területére, akkor a sofőr 1.59-ig a magyar, 2.00-tól a német minimálbér hatálya alá tartozik? Egyelőre nem tudni. Egy német törvény a fuvarozókat feketemunka miatt kiemelten kockázatos kategóriába sorolja. Ez azzal jár, hogy a munkáltatóknak nyilvántartást kell vezetniük a pontos munkaidőről. Fel kell jegyezni a munkaidő kezdetét, végét és időtartamát. Ezeket az iratokat 2 évig meg kell őrizniük. A törvény azt is előírja, hogy a szállítási szolgáltatás megkezdése előtt a tevékenységet be kell jelenteni az illetékes hatóságnak. Ebből az következik, hogy az autóbuszos vállalkozásokra több országban is vonatkozó eljárásokhoz hasonlóan, Németországban a teherfuvarozóknak is be kell majd jelentkezniük a helyi adóhivatalnál, vagy valamilyen más hatóságnál. Ennek a részletei még nem ismertek. A német törvények szerint a vállalkozó az alvállalkozójáért is felelős. Tehát ha egy szállítmányozó cég elvállal egy fuvart és azt kiadja egy fuvarozónak, akkor a szállítmányozó is felel azért, hogy a fuvarozó sofőrje megkapja-e a minimálbért. Sőt, a jogászok arra is felhívják a figyelmet, hogy a még a megbízó felelősségére is kiterjed. A szállítmányozó az ő alvállalkozója, tehát a megbízó áll a lánc tetején. Neki is meg kell győződnie arról, hogy a fuvarozó betartja-e a minimálbér szabályait. A problémára mindenképpen figyelni kell. Könnyen lehet, hogy január elején már találkoznak olyan ellenőrzésekkel külföldi sofőrök, melyek munkajogi helyzetüket vizsgálják. Tény, hogy a nagyon tágan értelmezhető szabály egy új eszköz lehet a fuvarozók sakkban tartására is. A törvény megszegése ugyanis 500 ezer eurós bírsággal is járhat. Ennyire büntethetik azt a munkáltatót, amelyik nem fizeti meg dolgozóinak a kötelező minimálbért. Ekkora összeget persze nem egy kisvállalkozás egyszeri jogsértéséért szokás kiszabni. A jó magasra belőtt bírsághatár azonban lehetővé teszi, hogy erre a szabályra hivatkozva gyakorlatilag bármekkora bírságot is kioszthatnak az ellenőrök.

2013-08-28 A használatarányos útdíj kiterjesztését javasolja Szolnok megye útügyi biztosa



A használatarányos útdíj alacsonyabb rendű utakra történő kiterjesztésére vonatkozó javaslatot tesz a kormánynak Jász-Nagykun-Szolnok megye útügyi miniszteri biztosa. Boldog István fideszes országgyűlési képviselő pénteki mezőtúri sajtótájékoztatóján belefeküdt egy, a megnövekedett teherautó-forgalom miatt kialakult nyomvályúba, hogy felhívja a figyelmet a probléma súlyosságára. Boldog István az MTI-nek elmondta: útügyi biztosként az elmúlt egy hónapban már hat járás polgármestereivel tárgyalt. Pénteken a megyei közútkezelő vezetőjével is egyeztetett. Utóbbi találkozón megállapodtak abban, hogy heti rendszerességgel figyelemmel kíséri a megyében zajló kátyúzási munkákat. Hangsúlyozta: a közlekedők érdekeit képviselve arra törekszik, hogy az útfelújítások valóban jó minőségben készüljenek el, és a legrosszabb állapotú szakaszokon valósuljanak meg. A képviselő arról is beszámolt, hogy az utóbbi hetekben számos lakossági bejelentést kapott olyan alsóbbrendű utakkal kapcsolatban, amelyeken a használatarányos útdíj július 1-jei bevezetése óta rendkívül megnövekedett teherforgalom súlyos károkat okozott. A jelzett helyszínek egyikén, Mezőtúron, a Teleki Blanka Gimnázium előtt tartott sajtótájékoztatóján a probléma súlyosságára oly módon is igyekezett felhívni a figyelmet, hogy belefeküdt egy szokatlanul mély és széles nyomvályúba. Boldog István közölte: a jelenleg csak az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő útdíj miatt a mellékutakra terelődött a teherforgalom. A megnövekedett forgalom nemcsak rongálja ezeket az utakat, hanem a balesetek kockázatát is jelentősen növeli – hangsúlyozta. A rendszer ráadásul ebben a formában gazdaságtalan is, hiszen a gyorsan romló alsóbbrendű utak helyreállítása felemészti a befolyó útdíjbevételeket – fogalmazott. Jelezte: javaslata nemcsak ezt a problémát orvosolná, hanem lehetővé tenné, hogy a tervezett bevételek egy kilométerre vetítve akár ötven százalékkal alacsonyabb útdíjak mellett is teljesüljenek. hbj \ bzt \ ppd Forrás: MTI

2013-05-28 E-útdíj, június közepétől regisztrálhatnak a fuvarozók az ÁAK-nál



A használatarányos útdíj megfizetésére kötelezett fuvarozók június közepétől regisztrálhatják járművüket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) honlapján, így egyszerűbb lesz az útdíj fizetése július elsejétől – hangsúlyozta Emőri Gábor, az e-útdíjrendszert egy másik céggel konzorciumban kiépítő I-Cell Kft. ügyvezető igazgatója szombaton Budapesten. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének fórumán Emőri Gábor kiemelte: az e-útdíjat július 1-től háromféleképpen lehet megfizetni. Fedélzeti eszközzel flottakövetési szolgáltató segítségével, vagy szintén fedélzeti eszközzel európai elektronikus útdíj szolgáltatáson (EETS) keresztül, vagy előre megváltott viszonylati jeggyel. Az ügyvezető igazgató, akinek cége az ARH nevű céggel konzorciumban építi ki az e-útdíjrendszert, elmondta, hogy a fizetést elmulasztóknak várhatóan több száz eurós bírsággal kell számolniuk. Hozzátette ugyanakkor, hogy az erről szóló jogszabály még nem jelent meg. Emőri Gábor a részleteket ismertetve elmondta, hogy a fizetésre kötelezetteknek az ÁAK-nál kell regisztrálniuk járműveiket, és ott egy számlát nyitniuk; erre fizetik majd az útdíjat. A fuvarozóknak kell gondoskodniuk arról, hogy az ÁAK-nál nyitott számlán legyen pénz, például úgy, hogy benzinkúton egy bizonyos összeggel feltöltött útdíjfeltöltő-kártyát vásárol a fuvarozó – fűzte hozzá. Ismertette, hogy a magyar úthálózat kijelölt részein, összesen 6513 kilométer hosszan kell majd útdíjat fizetni, ami több mint 2000 fizetős szakaszt jelent. Az I-Cell ügyvezető igazgatója elmondta: a rendszer gerince a GPS-es fedélzeti egység segítségével történő bevallás lesz, és az I-Cell úgy alakítja ki a rendszert, hogy a tehergépjárművekben már benn lévő GPS-es flottakövető rendszereket használni lehessen, vagyis ez ne jelentsen pluszberuházást. Akinek van ilyen eszköze, nagyon jó esélye van arra, hogy nem kell újat vennie, hanem az ő GPS-es szolgáltatója kapcsolódni fog az útdíjrendszerhez - emelte ki Emőri Gábor. Akiknek nincs GPS-es flottakövető rendszerük, két eszköz közül választhatnak, amelyek közül a drágábbikat külföldi útdíjfizetésre is elfogadják - mondta Emőri Gábor. Ismertette, hogy a viszonylati jegyet úgy kell elképzelni mint egy vonatjegyet; ez egyrészt az országot átszelő fuvarosoknak lehet kedvező, másrészt azoknak, akik ritkábban mennek fizetős útszakaszra. A viszonylati jegyet nemcsak a 300 árusító ponton, hanem több mint 1000 viszonteladó partnernél, vagy előre az interneten is meg lehet majd vásárolni, és flottakártyával is lehet majd fizetni. Emőri Gábor kiemelte, hogy a kezdeti időszakra fokozottan készülnek, és mintegy 500 ember segít majd országszerte a vásárlásnál a torlódások elkerülése érdekében. Elmondta, hogy 74 kapunál, ezenkívül 45 autóval ellenőrzik a tehergépjárműveket, 50 bírságoló autó jár majd az utakon, és a határátkelőkön is ellenőrzik az útdíjfizetést.